nen amb ordinador

A partir de quina edat és recomanable prendre contacte amb les pantalles, per part dels infants?
Per a quins usos? Amb quins continguts?
En quins moments és bo utilitzar pantalles i en quins moments cal evitar-les, durant el procés de creixement?

Com evitar l’addicció als videojocs i a les xarxes socials?
Com es pot compaginar sense interferències molestes l’ús de les pantalles i la vida de família?
Fins a quin punt els pares han de tenir control sobre l’ús de les pantalles que fan els seus fills?
Quins límits cal posar a l’ús de la tecnologia i, sobretot, com fer-ho?

Aquestes i altres preguntes m’arriben sovint de pares i mares que estan preocupats per l’ús i l’abús de mòbils, ordinadors i tauletes. En un context social on les pantalles són cada vegada més presents, fins al punt que formen part del material de treball dels nostres fills, és difícil trobar maneres d’evitar que el seu ús acabi substituint altres activitats que és necessari fer. Més enllà dels riscos que comporta la pèrdua de la privacitat, les famílies estan preocupades pels conflictes que els genera el fet de posar límits al consum de continguts. Qui ajuda els pares i mares a educar els seus fills per a fer-ne un ús responsable, per aprendre a autolimitar-se i per ser capaços de renunciar a determinats estímuls procedents d’internet?

Els recursos que tenen les famílies per fer-ho bé se centren en els dispositius de control de temps i de continguts. No obstant, pares i mares necessiten també ajuda pel que fa les maneres d’organitzar el temps i els espais ocupats per les pantalles. Per això ofereixo la xerrada “Pantalles: quan, quant i com”. L’objectiu és preparar-nos perquè els nostres fills en facin un ús responsable.