Jaume Blasco signa l’anàlisi “Què funciona en l’acompanyament familiar a l’escolaritat”, feta a partir de 400 estudis d’arreu del món i presentada per la Fundació Bofill i Ivàlua. Al voltant d’aquest document, vaig participar al seminari “La implicació familiar en l’educació dels fills: estratègies i programes que funcionen”, les conclusions del qual resumeix aquí de manera molt clara la seva conductora, la Dra.Sílvia Blanch.

Aquest article del diari Ara recull una de les conclusions de l’anàlisi de Blasco: fer els deures amb els fills no té cap impacte en el seu aprenentatge. De fet, fins i tot podria tenir un impacte negatiu, donat que sovint fer els deures plegats genera conflictes i malestar entre pares i fills. La sentència pot contribuir decisivament a relaxar molts pares que, sobrecarregats de feina i de maldecaps, malden per destinar una part del temps de cada vespre a l’acompanyament dels fills en la feina acadèmica.

Pares i mares: ja no cal que us assegueu a costat dels infants per ajudar-los a resoldre problemes ni a fer exercicis. Què podeu fer que sigui veritablement útil per contribuir a l’èxit acadèmic dels nens i nenes? Us ho indico a partir dels resultats de l’anàlisi, de les aportacions de Sílvia Blanch i de la meva pròpia experiència com a educadora d’infants i com a assessora familiar: